lördag 16 augusti 2008

semestervecka i paradiset

En lugn vecka med många spontana utflykter blev det. Perfekt för mej.

I måndags gick vi en promenad på alvaret tillsammans med cyklande barn. I tisdags var vi på marknad och efter lunch kom mina syskon. Den regniga eftermiddagen var som gjord för en shoppingrunda bland sommarbutikernas slutrea. Några småfynd blev det.
onsdagen var det åter fint väder och vi gjorde en utflykt till raset. Medan de andra badade somnade jag på den steniga stranden, men piggnade till när det vankades äventyr. Syster och jag smet iväg från barnen och middagsbestyren och fick oss en härlig badupplevelse i blåsten. Dagen avslutades med en grillfest. Maken tittade lite för djupt i glaset och blev liggande halva torsdagen med huvudvärk. Medan han och vår guddotter sov förmiddag åkte vi andra iväg för att roa barnen med minigokartkörning. På kvällen åkte vi till böda sand för rolig lek och god pizza i halvslumrande semesterparadis. Fredagen tillbringade jag hemma i stugan tillsammans med febrig dotter och vi bestämde oss för att åka hem samma kväll. Så medan jag plockade ihop våra tillhörigheter, vädrade sängkläder (vi kommer tillbaka!!!) och tvättade handdukar hann syster städa hela huset. Vi åkte hem efter sista avsnittet av Det femte väderstrecket.

Syster och jag kom iväg på alvarliga långpromenader tre dagar av fyra. Kaffe har jag druckit men jag har inte låtit det hindra mej. Gick en av promenaderna en halvtimme efter ett stort koffeinintag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt härligt. Skulle behöva ett paradis jag med just nu...

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Vilken skön vecka. Välkommen tillbaka.

Anonym sa...

Lite blandad kompott alltså:) Bra med kaffet att du inte låter det hindra dig! Jag slutade idag...

Har förresten en bokutmaning till dig hos mig;) KRAM