söndag 3 augusti 2008

äntligen hemma

Nu har jag landat i soffan efter hemresan (som såklart gick bra), några timmars plockande här hemma och läggning av barnen. Vi satsade på tidig sänggång idag och äldst och yngst somnade redan vid halv åtta. 5-åringen är dock fortfarande vaken.

I morgon är det vardag igen. 5-åringen ska skolas in på fritids - hon börjar ju skolan nu vettja! - den här veckan och nästa vecka är det bara vikarier, så maken jobbar nu och så har vi ledigt nästa vecka igen. Blivande 8-åringen (26 dagar kvar konstaterade han idag) är mer än nöjd med det arrangemanget eftersom han då får gå på fritids. Den här veckan är de på "dagkollo", vilket sonen tyckte var jättekul förra året.

Eftersom jag inte visste riktigt hur jag skulle må efter sommaren så har jag lämnat in att barnen ska gå varje dag. Jag får se lite hur jag gör. Kanske har jag dem hemma någon dag, men det blir hur eller hur korta dagar för tjejerna. Sonen har ju fasta tider eftersom de åker iväg med buss.

Det känns som att jag behöver lite tid till att ordna med allt inför hösten och tänka ut en strategi för hur jag ska meddela mina ändrade planer på jobbet.

Nu ska jag bara slappa en stund och sedan blir det tidigt i säng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har läst ikapp här nu och det låter som en härlig tripp ni har gjort. Att resorna gick bra måste ha känts himla skönt för dig och ett stort steg framåt:)

Nu är jag ju disträ som en galning och något mail om tänger och verktyg har jag inte skickat till dig... Jag tar mig dock i kragen och fixar det asap. KRAM

Anonym sa...

Tänk va fort dom blir stora dom små liven.
Vår minsta börjar ettan iår.
Min äldsta börja andra året på gymnasiet och mellan tösen börjar högstadiet.
Vägrar att erkänna att det betyder att jag blir äldre *garvar*
Ha det gott i dag, skönt att höra av dig
Kram
Christa