onsdag 27 augusti 2008

läkarbesök 080827

Nu börjar jag se slutet på allt som ska fixas innan jag helt och fullt kan traska min nya väg i livet. Idag var det läkarbesök.

Medicin
I början av sommaren sänkte jag dosen Citalopram till 40 mg. Idag diskuterade vi vidare sänkningar men läkaren tyckte att eftersom jag hittat en dos som jag trivs med så ska vi inte mixtra mer med medicinen utan låta det vara som det är tills jag har skaffat mej en marginal. Så så blir det.

Dessutom fick jag ett par recept på allergimediciner att ta vid behov. Kvalsterskydd till sängen kostar en hel del, men jag vill hellre lägga pengar på det än behöva ta medicin för jämnan. Så det ska införskaffas (+ en ny säng).

Sjukskrivning
Jag är halvtidssjukskriven året ut. Det känns bra att börja med studier på halvfart så att jag kan känna mej fram lite när det gäller vardagen.

Järnbristen
Jag ska på provtagning i mitten av oktober för att se att järndepåerna har fyllts på.

Återbesök hos läkaren blir det i början av december för avstämning och förhoppningsvis avslut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det går framåt,,,jag jobbar också halvtid nu,,, det tar tid, men det går :-)