torsdag 7 augusti 2008

energitjuvsjakt

Storstädningen i datorn fick mej att bli sugen på att inleda en ny jakt på energitjuvar här hemma. Under förra året gjorde jag en stor, på gränsen till fanatisk, utresning av prylar, men nu känns det som att det är dax igen.





Jag utsåg speciella lådor till "prylsamlare" och det är sannerligen vad de är. Dessa behövs röjas ordentligt! Dessutom ligger en stor, orange energitjuv i köket - pensionsbreven. Antingen göra eller inte göra något, men åtminstone ta ett beslut och få bort den där ständiga påminnelsen som bara ger dåligt samvete.





Ett stort irritationsmoment eliminerade jag dock igår. I tvättstugan har jag länge haft en småtrasig tvättställning mitt på golvet (ja jag, för tvätten är MIN!). På ikea hittade jag dock en torkställning som motsvarar alla mina krav och förväntningar (möjligen kunde den vara lite mer tilltalande för ögat). Och den fick följa med oss hem (tur att bilen alltid är redo med takräcket inom räckhåll).

Idag har jag invigt den och den var till och med bättre än vad jag trott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Energitjuvar..
Jo du.. SÅ fort mannen började jobba började dess tjuvar hoppa på mig från alla håll.
Värjer mig allt jag kan men känner av att orken tryter. Särskilt när voffen varit dålig osså.
Ska rensa här jag med sen.
Det blir väl soptippsbloggar hos både dig o mig igen *fniss*
Ha det gott nu o försök att inte göra ALLT och framför allt inte på en gång.
Kram
Christa

Vida sa...

Gjorde samma i början av sommaren och det är så skönt. Man fattar inte hur man lyckas dra på sig så mycket saker under så kort tid. Men jag har blivit bättre att göra mig av med saker eller sortera in snabbare än vad jag var tidigare så jag ser en liten ljusning i alla fall..

Lycka till med rensandet!

Liv

Anonym sa...

Rensa är skönt och ofta väl behövligt. Oftast samlar man en massa bra att ha grejor. Problemet är bara det att man har glömt bort att man har dem och skulle man komma ihåg att de finns så hittar man dem inte.

De där färggranna kuverten har jag lejt bort. Ska bli intressant om de lyckas bättre än vad jag har gjort. Mail dyker ständigt in om att de har gjort fondbyte.

Annika sa...

Jag använder sitemeter. Finns här:
http://www.sitemeter.com/

Bara att registrera sig, skriva i bloggadressen på rätt ställe och kopiera koden och klistra in den i bloggen.

:)