torsdag 10 juli 2008

stolt mamma

Sonen klarade de sista momenten på järnmagistern galant.

Dottern tog silverpingvinen genom att simma ryggsim 10 meter. Och samtidigt som jag pratade med simfröken om vilken nivå hon ska börja på till hösten eftersom hon nästan kan simma började dottern simma bröstsim.

- Va? Kan du simma, utbrast jag. Det har du inte berättat!
- Nä, för jag lärde mej det idag, svarade en stolt dotter.

Planen nu är att gå ett par gånger till simhallen i sommar med målet att hon ska kunna simma tio meter. Då kan hon börja direkt med simning en gång i veckan till hösten, och vi slipper traggla i lilla bassängen två gånger varje vecka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho så roligt:) Klart att du ska vara stolt över dina fina barn!!!

Som gammal simmare o simtränare tycker jag att det är extra kul att de gillar att simma:)

KRAM till er alla.

Vida sa...

Klart du får fråga. Jag läste fristående kurser och inte ett program.. mina ämnen är Psykologi, Sociologi,Pedagogik, Kriminologi och Rättspsykologi. Det var så oerhört lärorikt! Ska du gå ett program eller hur tänker du läsa?

Jag har arbetat som beteendevetare/behandlare på en ätstörningsklinik med patienter i olika åldrar. Där hade jag verkligen användning av min utbildning och mina kunskaper om mänskligt beteende. Men jag känner nu att det är dags att gå vidare i livet.. dags att göra något nytt men självklart vill jag arbeta som beteendevetare men inom andra områden.. det är ju det som är kul med utbildningen att den är bred. Vad vill du göra?

/Vida

Anonym sa...

å så roligt att dina barn har klarat sommarsimmet :) det kommer att ge dem rörelsglädje nu när dom kan simma :) Då klarar dom resten av livet med ska du se sa hon och log...precis som du gör, klarar det du vill ofta! Kram kram