fredag 18 juli 2008

regndag

Bigaråerna fick plockas i ösregn, men jag lyckades iallafall få ihop så det räckte till ytterligare en sats sylt. Jag hade lite småplaner på att cykla till blåbärsskogen också, men de planerna regnade bort. Kanske kan jag ta en tur imorgon förmiddag.

Nu ska jag lyssna in mej på Winnerbäck. Nästa fredag ska jag på konsert och det var ett tag sedan någon av hans plattorna snurrade i spelaren.

Idag har varit en dag full av GÖRA. Fast jag inte skulle... Men det är skönt att få allt tvättat och i ordning innan vi åker till stugan. Imorgon blir det packning och plockning. Jag städar alltid som en galning innan jag åker på semester bara för att slippa komma hem till kaos. Och så är man helt slut första semesterdagen. Vi får nog ta en tiominuters familjeröj (man ställer timern och städar så mycket man hinner tills klockan piper).

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter härligt att fly till stugan.