tisdag 15 juli 2008

och tur med vädret hade vi oxå!!!

Ölandshelgen överträffade alla mina förväntningar.

När vi anlände till stugan på fredageftermiddagen regnade det, men efter den obligatoriska tacomiddagen kikade solen fram så vi åkte till stranden för ett kvällsdopp. Senare på kvällen öste regnet ner.

På födelsedagen "vaknade jag" till skönsång och kramar. Och presenter. En cykelhjälm och en soda streamer fanns i paketen. Så nu ska jag göra eget bubbelvatten! Efter frukost och tårtbak cyklade hela familjen ner till hällarna för macklunch och bad. Vi hade det jättemysigt och solen sken. Jag njöt i fulla drag av att kunna lämna alla tankar på den stundande bjudningen och bara vara. Och jag lyckades hantera återstoden av dagen utan en massa stress.

Hela helgen har jag somnat direkt och sovit som en stock hela natten. Ovant och härligt. Tyvärr missade jag morgondoppen (maken, svägerskan och sonen är riktiga hurtbullar) men det var badväder både på söndagen och måndagen så jag fick plaska lite jag också. Och jag fixade strandbesöken utan någon oro alls. Jag som alltid brukar vara den som vill hem först, tog det lugnt och hade gärna stannat kvar längre.

Men bäst av allt var nog ändå att jag fixade en långhelg i stugan tillsammans med mamma, mina syskon och syskonbarn utan att känna den där enorma längtan efter att få vara ensam. Jag hittade små öar här och där som jag tog vara på istället för att vara jättesocial tills det tar stopp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att helgen blev lyckad. Välkommen tillbaka