måndag 7 juli 2008

en dag i källaren

Jag skulle kunna reprisera gårdagens inlägg här. Mulet och regn. Tvätt som ska tvättas (trots att jag körde fyra maskiner igår) och ytor som ska dammas (tydligen försvinner inte dammet av sej självt). Te vid datorn.

Men då skulle jag ju missa dagens höjdpunkt: Förrådet är klart!
Min älskade make tyckte antingen synd om mej p.g.a. mitt strandade projekt eller också tröttnade han på röran i källaren för han har på egen hand fixat i ordning (efter att först ha frågat mej om lov - det var ju mitt projekt ju). Väggarna är målade, golvet lagt och garderober och hyllor är på plats.

Nu tar jag över och plockar tillbaka de saker som platsar i vårt förråd. Ordning och reda är jag en fena på - iallafall när det gäller att organisera. Tyvärr faller det ofta på efterlevnaden.


Och förresten: mina lovord över regnet är ingen ironi. Jag älskar verkligen mulna dagar, även på sommaren.

Inga kommentarer: