måndag 16 juni 2008

simskolestart

Idag började barnens simning. Simskola för 5-åringen och märkestagning för 7-årige sonen. Maken var ledig idag så vi åkte dit hela familjen. Imorgon ska jag dock åka ensam med alla tre barnen. Får väl hoppas att minstingen sköter sej.

En liten fundering: När är man för gammal för att följa med in i damernas omklädningsrum? Sonen fyller åtta i sommar. Är det fortfarande okej att beblanda sej med tjejerna? Fast å andra sidan - om han är ensam i herrarnas så sköter han sej nog exemplariskt. Tillsammans med lillsyrran i duschen kan han lätt spela över...

Efter badhuset var vi och handlade på Coop. Härligt att botanisera bland deras frukt o grönt. Vi klarar matbudgeten den här månaden också. Har till och med dragit över med några hundralappar!!!! (Jag har ju inte budget att hålla mej inom utan budget att lära mej att spendera.)

Nu ska jag gå och vila en stund. Och sedan ska vi bära ut skräp till släpkärran. Kanske gå ner och kolla igenom tygförrådet och välja gardintyg till lekstugan. Jag börjar bli sugen på att sy. Gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min grabb är 8 år nu, och han följer då med in i tjejernas omklädningsrum då vi går på badhuset,,,han skulle nog inte fixa allt själv inne på herrarnas... utan någon som hjälper honom.

Anonym sa...

Snacka om att det sköljde minnen över mig nu!!! Jag jobbade som simskolelärare i många somrar och var i vattnet 4 timmar varje dag i ur och skur under 4 veckor. Det var tider det;) Jag hoppas att det går bra både för 5-åringen och för märkestagaren. Hoppas få uppdatering om vad de lär sig och vilka märken de tar:) KRAM