onsdag 18 juni 2008

semesterplaner

I år har vi två inbokade resor på semestern. En dagstripp till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby (gratisbiljetter från banken) samt några dagar hos lillasyster i Malmö.

Nu har jag bokat den resan. Det blir med tåg!!!! Hjälp, vad läskigt! Men den här gången ska det gå. Sist hoppade jag av tågresan i sista stund men nu ger jag mej själv en ny chans att visa att det inte är någon fara.

Spännande för barnen och överraskande billigt - bara 500 spänn för hela familjen!!!
Vi kanske ska ta tåget till Vimmerby också...

Och så blir det några turer till vårt semesterparadis på norra Öland. Såklart. Men det tar vi när lusten faller på och vädret känns lockande.

Maken har för en gångs skull inga stora renoveringsprojekt på gång. Inglasningen ska göras klart och så ska vi bygga staket tillsammans med grannen (innan vintern). Och så ska maken röja sin snickarhörna i källaren. Han har blivit lovad ny inredning för att få det riktigt bra. Nu är det så rörigt att till och med jag skäms när sotaren ska ta sej förbi på väg till pannrummet.

Och nu är det fotbollsdax.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det funkar bra med tågresan. Det är så smidigt och skönt att slippa sitta o köra själv.
Öland sen... Öland är härligt på sommaren. Jobbade i Borgholm en sommar. En av mina bästa somrar.
Ha det gott

Christa

Anonym sa...

Härligt med semester :-) tåg tycker jag går bra ändå,,,men flyg!! Hualigen,,,, och Båt!! Nej, jag får ångest bara jag tänker på det!
Men man kan ju iofs skärra upp sig över alla färdmedel,,,
Men det går ju bra ändå trots allt,,,man kommer över det - övervinner rädslan.

Anonym sa...

Jamen det som är bäst med tåg är att man får slappa...lyssna på en bok i örat och njuta av att titta ut alla andra som åker ;) och så har dom toa det tycker jag är bra med tåg..förutom det..man spar miljö och pengar till trevligare saker än bensinen :)...Ha en underbar midsommar!! Kramar!

Anonym sa...

Glad midsommar på dig glömde jag ju att säga ;-)

Ha en härlig midsommar :-)

Kram