torsdag 26 juni 2008

rastlös

Rastlös och hyperaktiv.
Sådan är jag idag.
Maken jobbar halvdag med tanken att jag skulle vila i eftermiddag.
Men inte. Efter lunch har jag turnerat runt i affärerna härikring.
Lämnat tillbaka och köpt nytt.
Blommor till Eva på födelsedagen som jag var förbi och lämnade.

Nu har jag siktet inställt på en jacka som jag gärna vill ha. På rea. (Fy.Fy.)
För att förhindra en stressreaktion ringde jag in och fick den undanhängd.

Annars är det min klassiska paniksituation:
att stressad av både öppettider (eller hämttider på dagis) och rean köra in till stan. Då räckte det med ett rödljus för att en panikattack skulle utlösas.

Idag ska jag ta det lugnt. Och när jag ändå är i stan ska jag se om jag kan hitta en fin skrivbok att samla mina glada tankar i. Det var bara typ ett år sedan jag började fundera på det...

Och sedan ska jag ta det lugnt till lördag eftermiddag. För nu känner jag igen den här rastlösheten. Den är ett tecken på att det börjar gå ut för. Fast först ska jag bara...

1 kommentar:

Vida sa...

Fortsätt att försök ta det lugnt, lita på signalerna och ta dem på allvar.

Positiv bok tror jag mycket på.. det är bra att ha en sådan..

Kramar från Vida