fredag 27 juni 2008

lugn dag

Det blev en lugn dag. Lite för inaktiv dock. Jag var sugen på en promenad men kände inte för att gå ensam. Fast nu har jag lovat mej själv att ta mej ut så fort jag känner för det. En promenad om dagen gör gott för hälsan och hjärnan.

Mentalt har jag också försökt ta det lugnt och har lagt in flera andnings- och avslappningspauser. Dock ingen meditationsstund. Jag diskuterade det med maken och vi kom fram till att det bästa nog är att ha en fast tid varje dag när vi är lediga. Helst skulle jag vilja bli så mycket piggare att jag kan gå upp en halvtimme före barnen och få min lugna stund. På det viset skulle det ju bli av oavsett vad som händer under dagen. Men som det är nu behöver jag sova som jag gör. Jag går och lägger mej före tio varje dag, och tidigare än så känns inte så kul.

1 kommentar:

Vida sa...

meditation gjorde underverk för mig när jag var sliten och efter ett tag så orkade jag gå upp och faktiskt göra det innan jobbet.. sen tappade jag den rutinen tyvärr men jag mådde oerhört bra av det så att få in meditation som en inbokad tid för att det ska bli av tror jag är en bra idé..

men sömn är också så oerhört viktigt så sov när du behöver med gott samvete!