tisdag 24 juni 2008

i väntans tider

Simhallen med alla barnen gick bra idag också. Sonen blev lite besviken då läraren missat att han gjort det sista momentet för silverhajen, men eftersom det var hur lätt som helst så kan han göra om det utan problem. Tur- för jag hade inga kontanter med mej idag!

Dottern kom glatt hem igår och meddelade att hon kan simma. Det visade sig vara hundsim, men det är ju ett bra första steg. Hon håller sej flytande och tar sej framåt.

Efter simhallen besökte vi bibblan. Barnen hittade sex stycken älvböcker som vi inte har läst, så nu har vi läsning i ett par veckor. Till mej själv lånade jag en stor hög böcker i olika genrer som verkar bra, så att jag har lite att välja emellan. Fast det blir ju inte så mycket läst nu när barnen har sommarledigt.

Jag väntar med spänning på ett mailbesked om det blir någon chans till vikariat... Tjejerna och jag har byggt en koja som de leker i och sonen är hos bästisen. Lugnt och skönt med andra ord. Så kanske kan jag plocka fram en bok...

Inga kommentarer: