tisdag 17 juni 2008

fina familjen!!!

Det gick hur bra som helst att vara själv med barnen i simhallen. Ju. Sonen följde med oss in på damernas trots allt. När det väl kom till kritan var det inte så lockande att vara ensam.

Sonen har en konstig mix av märken: gul och blå baddare, sköldpaddan och så ett enda märke som kräver simkunskap ... simborgarmärket!!! Så idag tog han ett raskt skutt från baddaren till bronsmärket. I fredags hade han glömt bort hur man simmar och idag simmade han 100 m bröst och 50 m rygg.

5-åringen klarade sej finfint på sin simskola också. Det är härligt att se att hon inte längre är det minsta rädd utan doppar huvudet och plockar upp saker från botten.

3-åringen skötte sej också fint. Satt med ett äpple i mitt knä och tittade på brorsan och strosade då och då bort för att titta på storsyster (vars bassäng var inglasad). Efter lektionen fick hon duscha tillsammans med syskonen, och det var hon nöjd med (trots att hon till en början var sur för att hon inte fick bada idag heller!!!!).

Och själv njöt jag i fulla drag av att för en gångs skull ha tre hyfsat lugna barn. Oftast är mina barn minst ett snäpp livligare än övriga (och det är INTE bara som jag tycker). Storebror har svårt att vara lugn och stimmar upp sina systrar.

Nu är barnen ute i sandlådan och jag landar med en kopp kaffe. Läkarbesöket är avklarat, men det skriver jag om senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt,,, :-) Ser du,,,det gick bra! possitivt, så´nt lever man länge på ;-)