fredag 30 maj 2008

tio dagar med kosttillskott

Efter lite övning går det nu bra med intaget av diverse illasmakande sörjor som sägs vara nyttiga för kroppen.

Mulitivitaminen (MiVi) tar jag i ett snapsglas, och bara det gör ju det hela lite roligare... Linfröoljan utblandad med juice smakar okej, men lukten av oljefärg försvinner inte helt. Dock uthärdligt.

Om jag känner mej piggare? Kanske lite, men det kan lika gärna vara inbillning. Det skulle ta ett par veckor innan effekten märks.

Dessutom läste jag att man av linfröoljan får glansigare hår och vackrare hy. Då blev det genast lättare att motivera sig ;)

4 kommentarer:

Stina sa...

Jag tar en brustablett Berocca om dan sedan en vecka, och vet inte om det är sockerpillseffekt eller vad, men jag känner mig mycket piggare! Berocca innehåller ju en boost av B-vitaminer, magnesium, zink, c-vitamin och diverse annat smått å gott i vitamin, mineral och antioxidant-väg. Linfröolja tar jag en matsked varje morgon sedan ett halvår, och håller med dig, det är hopplöst att dölja smaken! *urk* Men man vänjer sig, det går lättare att svälja nu än för ett halvår sedan. ;)

Stina sa...

Förresten, Berocca smakar jättegott! Kanske ett dåligt tecken att det inte är nåt bra då eller?! *s*

Anonym sa...

Linfröolja åt jag en msk om dagen jag också håller med den är inge god..mådde rätt bra tror jag av den..men ja...prova måste man innan man säger bu..

malve sa...

Stina: skönt att höra att man vänjer sej...
Berocca tog jag förr, blev nästan beroende av ett glas på morgonen. Det var verkligen mums!

Di: Jag hoppas att det ger effekt på mej med. Nu när det smakar så illa.