fredag 16 maj 2008

lakan, te och trosor

Återanvändning
Det har blivit lite röj idag också. Jag hittade en låda som jag aldrig brydde mej om att öppna vid förra röjningen. I den fanns diverse tyger och gamla lakan med fin spets.

Ett av tygerna passar perfekt i uterummet och det ska jag kombinera med spetslakanen och sy kuddvar och madrasskydd. Vilken tur att jag inte har börjat köpa inredningen än. Nu har jag det mesta till grunden och behöver bara göra några kompletteringar.

Dessutom passar några av lakanen som underlakan i barnens sängar. Vi behöver fler men det har inte blivit av att jag köpt några och nu behövs det inte.

I morgon blir det två 90-tvättar med lakan.

Köpstopp
I eftermiddag har jag gått en stund på stan. Det var flera veckor sedan jag körde ensam så jag tyckte det behövdes en tur. Tack och lov gick körningen bra. Jag tog till och med matinköpen och bibblabesöket på samma tur.

Inköpen bestod av te (förbrukningsvara) och trosor. Trosinköpet motiverar jag med att jag faktiskt inte kan vänta till i juni eftersom jag har precis rätt antal trosor i omlopp och att jag slängde lika många som jag köpte.

Inga kommentarer: