tisdag 13 maj 2008

bråkig klocka

Klockan sex kom 7-åringen och 3-åringen inramlandes hand i hand. Lillasyster hade gått för att leta efter mamma och väckt sin storebror.

Gäääspp...en halvtimme kvar tills klockan skulle ringa, så syskonen uppmanades att gå och leka en stund och låta sin trötta mor få slumra lite till. När så klockan närmade sej halv sju masade jag mej ut i köket för att koka gröt.

Slängde en blick på köksklockan - som var SJU. Så barnen hade vaknat i vanlig tid. Det var min klocka som sackat.

Stressen var ett faktum. Men jag lyckades på något sätt utan att tjata FÖR mycket på barnen få iväg oss i nästan normal tid.

Men nu är det svårt att varva ner igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch... Kan känna hur stressen skulle kommit för mig.. Bläää.
Du har kommit långt vännen, nu när du kan hantera sånt lite lättare.
Morgnarna är heliga för mig. Blir dom förstörda så är hela dagen paj.
Kram
Xena