måndag 21 april 2008

080123: vad en bra mamma GÖR

Jag har en hel rad saker som jag ska göra för att känna att jag är en bra mamma (naturligtvis går det lika bra om det är min man som utför momenten):

- gå till biblioteket regelbundet
- laga god och näringsriktig mat
- pyssla med barnen ibland
- göra egen lera
- åka till simhallen m.m. då och då
- vara ute med barnen varje dag
- begränsa TV- och datortiden
- inte ha några dammråttor på golvet där barnen leker
- läsa sagor varje kväll
- låta bilen stå och cykla / gå med barnen
- bada barnen 3 ggr/vecka
- skratta med barnen varje dag
- se till att barnen gjort läxor och har med sig det de ska ha till skola/dagis
- komma i tid med barnen
- se till att naglarna är välklippta och tänderna noga borstade (skulle de få hål skulle jag känna mej USEL)
- godis bara på lördagar, snacks någon gång i månaden, begränsad mängd läsk på helgen
- baka med barnen

Inga kommentarer: