lördag 12 april 2008

070620: brev till min fd chef

Om du bara visste hur sårad jag blev av dina ord. Jag visste det inte själv, tills helt nyligen.
Jag vet att dina ord inte var sanna. Och ärligt talat, det vet väl du också? Innerst inne.

Jag får inse att du aldrig kommer att erkänna att du haft fel, för det krävs mod.
Jag tar din uppsägning som ett erkännande.
Du flydde - för att slippa möta mig igen, slippa stå till svars. Jag ska inte ge dig nöjet att förstöra resten av mitt liv.

Men jag vill ändå tacka dig för tiden innan detta skedde. Det var lärorikt att jobba med dig och oftast roligt.
Vi hade ofta olika åsikter om saker och båda älskade heta diskussioner. Det tränade mig att vässa mina argumentoch slåss för min sak. Några av dina chefsegenskaper har jag lagt på minnet: att sätta tydliga gränser mot omgivningen, att det går att sätta familjen främst samt ditt sätt att stå upp för dina medarbetare.

Jag lämnar dig så här med allt det som var bra i minnet.
Hälsningaren f.d. medarbetare

Inga kommentarer: